بازدید دکتر على مدرسى، از خانه موزه و دارالقرآن شهید آیت‌الله مدرس

دکتر علی مدرسی نوه شهید آیت‌الله مدرس ضمن حضور در خانه موزه و دارالقرآن شهید مدرس با مشاهده فضا و احیاء خانه پدربزرگش، پس از گذشت هشتاد سال از شهادت ایشان، از بانى این اقدام (دارالقرآن امام علی(ع)) تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان اینکه از حدود 7 سالگی (حدود سال 1321) به این منزل می‌آمده است، درباره سرگذشت خانه بعد از شهادت پدربزرگش گفت: «این خانه در اختیار خانواده آقای سید احمد کتابچی بود و در آن زمان چند بار به این محل آمده بودم."
دکتر مدرسی وقتی متوجه گردید بخشی از فعالیت‌های موزه به عنوان دارالقرآن استفاده می‌شود، به محل برگزاری جلسه قرآن هفتگی موزه اشاره کرد و افزود: «این همان اتاقی است که شهید مدرس میهمانانش را به حضور می‌پذیرفت. در همین اتاق بزرگ بوده که رضاخان، در زمانی که سردار سپه بود،پس از چندین بار تقاضا به حضور مدرس می‌آید و با لحن تند و رک شهید مدرس رو به رو می‌شود و آزرده بر می‌گردد و در همین خانه بوده که خدیجه بیگم دختر شهید مدرس را در شب دستگیری، دنده‌اش را شکستند."
دکتر مدرسی که تمام عمرش را صرف مطالعه و بررسی زندگی و آثار شهید مدرس کرده است؛ در این بازدید خاطراتی از شهید مدرس درباره مقاطع تاریخی مختلف و زندگی مدرس بیان کرد.


دکتر على مدرسى ضمن بیان خاطراتی گفت: آیت‌الله پسندیده فرمودند من و برادرم امام خمینى (ره) مدت 21 روز در این منزل میهمان شهید مدرس بودیم.
در این بازدید دکتر على مدرسى به شرح تالیفات خود در تاریخ سیاسى وزندگانى شهید مدرس پرداخت و در پایان تعدادى از این کتابها ازجمله مدرس شهید نابغه ملى و مرد روزگاران را به خانه موزه شهید مدرس تقدیم کرد و در خاتمه دفتر یادبود را نیز امضاء کرد.